Pitali smo klince da li treba ukinuti mobilni u školama
Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja u decembru 2022. godine donelo je odluku da škole samoinicijativno mogu ukinuti korišćenje mobilnih telefona u školama, što je kod klinaca, očekivano, izazvalo revolt.
Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja u decembru 2022. godine donelo je odluku da škole samoinicijativno mogu ukinuti korišćenje mobilnih telefona u školama, što je kod klinaca, očekivano, izazvalo revolt.
Deca rastu i žive na digitalnoj teritoriji i veliki je izazov izjednačiti digitalni i realni prostor. Pravilna upotreba, nadzor i sprečavanje zloupotreba pametnih telefona predstavljaju veliki zadatak za nastavnike i roditelje, posebno u situacijama kada se telefoni koriste za snimanje nasilja.
Verujemo da bi fokus upotrebe pametnih telefona u učionici trebalo da se pomeri sa toga da li ih treba koristiti, na to kako ih najbolje iskoristiti jer je činjenica da đaci svakodnevno koriste pametne telefone i da ih koriste za učenje. Nastavnici mogu biti pozitivna sila u pomaganju učenicima da ih pravilno koriste u učionici.
Pitali smo decu šta misle na tu temu.
Stefan, šesti razred:
“Meni kad neko nešto zabrani, osećam se kao da sam glup i da mi ne veruje. Kod nas u kući nema zabrana, osim da se psuje i ružno ponaša prema ljudima, ali moj brat i ja smo navikli da mama uvek zna za šta koristimo telefon ili laptop. Meni bi telefon na času značio kad bismo ga koristili da istražujemo neke teme iz istorije ili da gledamo YouTube u vezi sa lekcijom, bilo bi zanimljivije predavanje.”
Andrej, osmi razred:
“Ja bih uveo ometač signala, da ne može da se priča, ali bih napravio samo školski wi-fi da možemo da koristimo telefon ili laptop na časovima i da koristimo internet na časovima za učenje. Fizika i hemija su mi omiljeni predmeti i voleo bih da na časovima gledamo razne eksperimente.”
Dina, drugi razred srednje škole:
“Volela bih da nam dozvole da koristimo telefone jer čak i to snimanje nasilja i tuča može da bude dobro jer tako imate dokaz ko je i šta radio. Problem je što se ti snimci dele na mrežama kao zabavni i mislim da bi trebalo da imamo pre neku edukaciju o tome, nego sankcije u vidu oduzimanja telefona. Drugo, mnogo je lakše da na času imate telefon da možete da koristite kalkulator kad je dozvoljeno i da se uvedu i neki sadržaji sa mreža u lekcije.”
Pogledajte šta su na tu temu nedavno u emisiji OKO magazin govorili psihološkinja Ana Mirković i dr Ranko Rajević, koji zastupaju pro et contra stav.
Naš savet: Najbolje bi bilo postaviti osnovna pravila za korišćenje pametnih telefona u učionici, sa jasnim očekivanjima šta će se dogoditi ako se koriste na neodgovarajući način. Kao i sa bilo čim drugim, previše nečega može biti loše, ali dovoljno, može biti savršeno za učenje na nove načine.