Škola odgovornog influensa
Škola odgovornog influensa je online platforma namenjena edukaciji influensera i kreatora sadržaja o odgovornom ponašanju u digitalnom svetu. Cilj ove škole je podizanje svesti o važnosti prepoznavanja i prijavljivanja neprimerenog sadržaja na internetu, kao i o načinima na koje se to može uraditi. Fokus je na važnosti kreiranja pozitivnog sadržaja koji ima konstruktivan uticaj na online zajednicu, posebno na decu i mlade.
MODULI
-
01Uvodni modul
Dobro došli u Školu odgovornog influensa!
Trenutak u kom živimo, a u kom smo preplavljeni digitalnim tehnologijama i raznim društvenim mrežama omogućuje svakom od nas da bude urednik svog malog medija. Sadržaje koje promovišemo biramo mi sami, uređujemo, kreiramo fantastične sadržaje i na osnovu toga animiramo neke zajednice ljudi da nas prate. Takve ljude nazivamo influenserima.
-
02Digitalna i medijska pismenost
Godinama unazad slušamo o tome da su u digitalnom društvu u kom živimo, najvažnije veštine svakog pojedinca digitalna i medijska pismenost. Ovaj modul pruža odgovore na pitanja šta je digitalna, a šta medijska pismenost i kako su one postale neraskidivo povezane u eri digitalne komunikacije? Koliko o ovoj veštini znamo, gde i kako možemo da se edukujemo? Šta nam neznanje iz ove oblasti donosi, a koliko nas znanje čini spremnijim za funkcionalan život u 21. veku?
-
03Prevencija digitalnog nasilja
Postoje različiti oblici nasilja, a svaki od njih ima svoju refleksiju u digitalnom prostoru, kada ih prepoznamo i kao određeni oblik digitalnog nasilja. Modul koji gledate će pružiti odgovore na pitanja zašto je digitalno nasilje specifično i po čemu se razlikuje od drugih tipova nasilja? Zbog čega influenseri često trpe digitalno nasilje i koji su najzastupljenije manifestacije istog? Kako se može prevenirati digitalno nasilje i kako možemo osnažiti osobe koje pate?
-
04Digitalni identitet u javnom prostoru
Mladi žive u javnom prostoru, njihova privatnost je izložena na društvenim mrežama roditelja, bliskih srodnika, aplikacijama za komunikaciju. Kako i koliko to utiče na njih? Da li su influenseri toga svesni, koliko vode računa o tim aspektima života koji (možda) nisu za deljenje s javnošću? Kako se bore sa uplivom javnosti u njihov život, da li i na koji način umeju da se zaštite, koliko su svesni rizika i kako ga mogu izbeći?
-
05Wellbeing u digitalnom svetu
Istraživanja koja se bave mladima nam svake godine donesu nove podatke o tome da su mladi sve više pod stresom, često depresivni i anksiozni, a sve ovo neretko povezujemo i sa upotrebom digitalnih tehnologija. Na koji način možemo voditi računa o dobrobiti dece i mladih u digitalnom prostoru? Šta je dobrobit dece i mladih u digitalnom svetu? Od čega sve zavisi? Koliko mentalna higijena doprinosi dobrobiti, koliko fizička aktivnost, zdrava ishrana, spavanje, a koliko dobri međuljudski odnosi? Kako se promovišu ove vrednosti od strane influensera i da li se uopšte promovišu?