Bolji Online
Unesi reč za pretragu

Škola odgovornog influensa

Škola odgovornog influensa je online platforma namenjena edukaciji influensera i kreatora sadržaja o odgovornom ponašanju u digitalnom svetu. Cilj ove škole je podizanje svesti o važnosti prepoznavanja i prijavljivanja neprimerenog sadržaja na internetu, kao i o načinima na koje se to može uraditi. Fokus je na važnosti kreiranja pozitivnog sadržaja koji ima konstruktivan uticaj na online zajednicu, posebno na decu i mlade.

MODULI
  • 01Uvodni modul

    Dobro došli u Školu odgovornog influensa!

    Trenutak u kom živimo, a u kom smo preplavljeni digitalnim tehnologijama i raznim društvenim mrežama omogućuje svakom od nas da bude urednik svog malog medija. Sadržaje koje promovišemo biramo mi sami, uređujemo, kreiramo fantastične sadržaje i na osnovu toga animiramo neke zajednice ljudi da nas prate. Takve ljude nazivamo influenserima.

  • 02Digitalna i medijska pismenost

    Godinama unazad slušamo o tome da su u digitalnom društvu u kom živimo, najvažnije veštine svakog pojedinca digitalna i medijska pismenost. Ovaj modul pruža odgovore na pitanja šta je digitalna, a šta medijska pismenost i kako su one postale neraskidivo povezane u eri digitalne komunikacije? Koliko o ovoj veštini znamo, gde i kako možemo da se edukujemo? Šta nam neznanje iz ove oblasti donosi, a koliko nas znanje čini spremnijim za funkcionalan život u 21. veku?

    Predavači: Maja Zarić

  • 03Prevencija digitalnog nasilja

    Postoje različiti oblici nasilja, a svaki od njih ima svoju refleksiju u digitalnom prostoru, kada ih prepoznamo i kao određeni oblik digitalnog nasilja. Modul koji gledate će pružiti odgovore na pitanja zašto je digitalno nasilje specifično i po čemu se razlikuje od drugih tipova nasilja? Zbog čega influenseri često trpe digitalno nasilje i koji su najzastupljenije manifestacije istog? Kako se može prevenirati digitalno nasilje i kako možemo osnažiti osobe koje pate?

    Predavači: Ana Mirković

  • 04Digitalni identitet u javnom prostoru

    Mladi žive u javnom prostoru, njihova privatnost je izložena na društvenim mrežama roditelja, bliskih srodnika, aplikacijama za komunikaciju. Kako i koliko to utiče na njih? Da li su influenseri toga svesni, koliko vode računa o tim aspektima života koji (možda) nisu za deljenje s javnošću? Kako se bore sa uplivom javnosti u njihov život, da li i na koji način umeju da se zaštite, koliko su svesni rizika i kako ga mogu izbeći?

    Predavači: Milan Nikolić

  • 05Wellbeing u digitalnom svetu

    Istraživanja koja se bave mladima nam svake godine donesu nove podatke o tome da su mladi sve više pod stresom, često depresivni i anksiozni, a sve ovo neretko povezujemo i sa upotrebom digitalnih tehnologija. Na koji način možemo voditi računa o dobrobiti dece i mladih u digitalnom prostoru? Šta je dobrobit dece i mladih u digitalnom svetu? Od čega sve zavisi? Koliko mentalna higijena doprinosi dobrobiti, koliko fizička aktivnost, zdrava ishrana, spavanje, a koliko dobri međuljudski odnosi? Kako se promovišu ove vrednosti od strane influensera i da li se uopšte promovišu?

    Predavači: Tatjana Prokić

PREDAVAČI

Ana Mirković

Ana je psihološkinja, a u njenom fokusu su teme digitalna komunikacija, digitalna i medijska pismenost, prevencija digitalnog nasilja.

Radila je kao savetnica na velikom broju projekata, na EU projektu „Podrška Medijskim reformama“, koji je podržao izradu priručnika za medijsku pismenost u preduniverzitetskom obrazovanju, u organizaciji Save the children, na projektima UNICEF Srbija.

O internetu, porodici, emocijama i drugim velikim i važnim temama, razgovara sa decom i roditeljima kao autorka i voditeljka emisije “Porodična mreža” na RTS u okviru školskog i obrazovnog programa.

Magistar je psihologije, trenutno doktorand na katedri za strateški menadžment na Univerzitetu za mir Ujedinjenih nacija. Predavač je na Institutu za digitalne komunikacije.

Maja Zarić

Ima više od deset godina iskustva u vođenju međunarodne saradnje, evropskih integracija, i internacionalnih programa u oblasti medija. Predstavlja Ministarstvo informisanja i telekomunikacija u relevantnim međunarodnim organizacijama poput UNESCO, OEBS, Savet Evrope i učestvuje u radnim telima Evropske komisije.

Članica je komiteta Saveta Evrope za medije i informaciono društvo (CDMSI) od 2010. godine, gde se bavi izradom standarda i pravnih instrumenata u oblasti digitalnog upravljanja i medija. Trenutno obavlja funkciju izvestioca CDMSI komiteta za dečja prava.

Uz bogatu karijeru i angažman u medijima ističe se i kao stručnjak u oblasti medijske i digitalne pismenosti, doprinoseći stvaranju relevantnih javnih politika.

Milan Nikolić

Filolog opšte književnosti i nauke o književnosti. Karijeru u medijima započinje 2001.godine. Bio je glavni i odgovorni urednik, novinar i kolumnista brojnih magazina, uglavnom srpskih izdanja globalno popularnih brendova (Man’s Health, Cosmopolitan, Jolie, Harper’s Bazaar, Grazia, Marie Claire). Najveći deo karijere u štampanim medijima proveo je kao glavni i odgovorni urednik muških magazina Esquire i Playboy. Godine 2023. vraća se na televiziju kao urednik i voditelj emisije “Tabu” na televiziji Insajder gde i danas radi. Na istoj televiziji uređuje noćni program “Treća smena”. Bavi se ljudskimi manjinskim pravima.

Tatjana Prokić

Diplomirala je psihologiju na Univerzitetu u Novom Sadu, završila edukaciju za psihodramsku psihoterapiju 2008. godine. Takođe se edukovala iz EMDR metode i šema terapije.

Tatjana je završila i kurs plejbek teatra i iskusna je individualna i grupna psihoterapeutkinja. Radi u Beogradu u okviru privatne prakse, bavi se temama mentalnog zdravlja i mentalne higijene, i autor je programa „EmoMe“ razvoja emocionalne inteligencije za decu od 4-12 godina.

Foku su joj psihoterapija i savetovanje, mindfulness, svesnost, emocionalna inteligencija, majčinstvo, podrška roditeljstvu, komunikacija, liderstvo, mentalno zdravlje.