Mame milenijalci: Pet iznenađujućih digitalnih transformacija
Šta se dešava kada se velike životne promene, kao što je majčinstvo, dese ženama milenijalcima? Da li se njihovo digitalno angažovanje smanjuje, s obzirom na sve veće odgovornosti? Ili se tehnologija toliko uplela u njihove živote da milenijalke nastavljaju da istražuju nove digitalne platforme bez obzira na životne promene?
Način na koji doživljavamo majčinstvo u dvadesetim godinama ovog veka, drastično se razlikuje od onoga kako su ga naše mame doživljavale 1995. ili naše bake 1965. godine. I svaka milenijumska mama koja ima klince mlađe od 18 godina isto će vam reći.
Majčinstvo i glasove majki treba da slavimo svakog dana. Ali, to takođe znači i da treba da razgovaramo o složenosti roditeljstva.
Neki opšti opis mama milenijalki podrazumeva sledeće karakteristike:
- Pametne su, vredne i sposobne da žongliraju poslovnim i privatnim životom
- Oblikovala ih je tehnologija
- Ne žele da budu “mama” sve vreme
- Ipak su i iznenađujuće tradicionalne
- Pronalaze kreativna rešenja za svaki problem
- Vaspitavaju kllnce drugačije nego njihove mame
Ova poslednja stavka je zapravo i ključna, uz drugu.
Milenijumske mame drugačije komuniciraju sa svojom decom nego njihovi roditelji sa njima. Dok su naši roditelji legitimno znali da nas “izdevetaju” ili pošalju u sobu u kaznu, da „razmislimo o tome šta smo uradili“ mame milenijalke vode konstruktivne razgovore sa decom i uče ih da prave izbor. U tim razgovorima, mame milenijalke uglavnom slušaju šta dete ima da kaže.
Zahvaljujući digitalnom napretku, danas češće raspravljamo o mentalnom zdravlju dece. Mame milenijalke brinu o emocionalnom blagostanju deteta, paze na simptome depresije i anksioznosti i zato imaju mnogo više poverenja i otvorene odnose sa decom tokom odrastanja.
Strahovi i brige milenijalki su stvarni, zahvaljujući stalnom toku zapanjujućih vesti. One znaju da odgajaju generaciju dece koja će se suočiti sa neverovatnim izazovima u svetu koji čak ne može da obeća čist vazduh ili vodu. Odgajati ih sa samopouzdanjem, empatijom i emocionalnom inteligencijom je ogroman posao. Zahtevan i iziskuje puno “radno” vreme.
Zato je važno da svaka žena koja planira da postane mama bude spremna. Osnažiti žene (a samim tim i decu) znači biti pošten i otvoren. Razgovarajući o tome kako i partnersko i samohrano roditeljstvo iziskuje celodnevni angažman, o rizicima zasnovanim na tome kako razgovarate sa svojom decom, podižemo svest i hrabrost žene da postane mama.
Jedan od najlepših aspekata u vezi sa milenijumskim majčinstvom je to što nećete biti sami. Ova generacija mama ima čitavu logistiku i podršku zajednice i samo su klikom udaljene od informacija kojima naše majke nisu imale pristup.
Nova sveobuhvatna istraživačka studija Influence Central na više od 1.000 milenijumskih žena i milenijumskih majki nudi nov uvid u to kako onlajn tehnologija i digitalni uređaji evoluiraju za milenijumsku generaciju. Umesto da se povuku iz svakodnevnih digitalnih navika, ili čak da ostanu na doslednim nivoima, milenijumske mame produbljuju upotrebu internet tehnologije i ona postaje još više ukorenjena u njihovim životima.
Milenijumska generacija je prva koja je odrasla uronjena u internet i društvene mreže. Status milenijalaca kao digitalnih domorodaca prve generacije opremio ih je intuitivnom sposobnošću navigacije u svetu na mreži. Kada milenijumske žene postanu majke, sve se menja za njih — digitalna upotreba, interakcija sa brendom, navike pretraživanja proizvoda na mreži i van mreže, preferencije brenda. Počinju da uče o proizvodima na potpuno nov način, fokusirajući se isključivo na društvene mreže, blogere i influensere kako bi čuli lične priče i preporuke iz prvog lica.
Evo pet ključnih načina na koje mame milenijalke koriste digitalne tehnologije.
- Povećanje upotrebe uređaja kada postanu mame
Sklonost milenijalaca digitalnoj upotrebi je dobro poznata, ali navedena studija je pokazala da milenijalske mame zapravo povećavaju upotrebu tehnoloških uređaja u odnosu na milenijalce koji nisu majke.
Na primer, 95% milenijumskih mama poseduje pametni telefon, 81% mama preferira slanje poruka umesto razgovora, 90% mama koristi tablet, a 45% mama poseduje smart TV.
- Deljenje iskustava na društvenim mrežama
Milenijumsko povećanje svega digitalnog takođe se proteže na platforme na kojima dominiraju vizuali i fotke. Studija je pokazala da 99% milenijumskih mama koristi Facebook, vizuelne platforme Pinterest i Instagram se neopisivo dopadaju milenijumskim mamama (čak 89% mama koristi Instagram). Milenijumske mame objavljuju više vizuelnog sadržaja od onih koje nisu mame, pri čemu 98% postavlja slike prošlih iskustava, a 84% postavlja originalne video snimke.
- Korišćenje društvenih medija za davanje saveta
Studija takođe otkriva dramatične razlike u tome zašto mame milenijalke koriste društvene medije. Kao grupa, milenijalci ne gledaju na društvene medije kao na način da budu viđeni kao eksperti ili da sakupe sledbenike – već žele da podele iskustva i informacije sa svojom zajednicom.
Ali, kada žena postane mama, ona zaista ceni lične priče i preporuke iz prve ruke i želi da uradi isto. Kao rezultat toga, 86% mama koristi društvene mreže da postanu uticajne osobe, 72% mama daje savete drugima putem društvenih platformi.
- Korišćenje neta za roditeljske savete
Kakav je uticaj digitalne upotrebe na milenijumske mame? Studija je otkrila da ove mame na to gledaju kao na ključno roditeljsko sredstvo, a 77% veruje da ih je internet učinio boljim roditeljima. Više od 90% mama kaže da im internet nudi mogućnost da pronađu zabavne aktivnosti, a 87% veruje da im omogućava da brzo iskoriste i savete o roditeljstvu.
Takođe, milenijumske mame cene lične veze koje internet nudi, pri čemu 81% njih kaže da ga koriste da pronađu mame koje prolaze kroz slična iskustva, a 79% se slaže da internet tehnologija omogućava da se danonoćno povezuju sa drugim mamama.
- Pojačavanje onlajn angažovanja i interakcije sa brendom
Još jedna ključna digitalna transformacija se fokusira na onlajn angažovanje. Zbog sklonosti milenijumskih mama prema preporukama iz prve ruke i autentičnom pripovedanju, one očekuju lične razgovore sa svojim omiljenim brendovima na društvenim medijima. Neverovatnih 100% mama milenijalki prati brendove na društvenim mrežama, a 84% milenijumskih mama uživa kada brendovi komuniciraju sa njima na mreži.
Mame milenijalke su mudrije, svesnije i imaju više samopouzdanja nego generacije mama pre. To majčinstvo je prelepa zbrka za koju nikada ne možemo biti potpuno spremne, ali ipak svakodnevno pobeđujemo zahvaljujući hrabrosti da se uhvatimo u koštac sa svakim problemom i izađemo kao pobednice.