Bolji Online
Unesi reč za pretragu

Vodič za Gen Z kroz TikTok, emodžije i jezik

Prema statistici, na planeti živi 1,8 milijardi pripadnika generacije Z, što predstavlja 23% svetske populacije! Gen Z je nadmašila Milenijalce i zato smo malo istraživali kako komuniciraju i kako menjaju jezik i prilagođavaju ga digitalnim trendovima.

Dok Milenijalci važe za najobrazovaniju generaciju u istoriji, Gen Z karakterišu tri osobine koje menjaju svet i način na koji se i starije generacije, nesvesno, prilagođavaju savremenom načinu komunikacije.

Baš kao što se jezik razvija tokom vremena, tako se i razvijaju i emodžiji, osnovni vid komunikacije Generacije Z. Nekada su emotikoni služili da zamene određene reči za izražavanje emocija, a ideja je potekla još šezdesetih godina prošlog veka, kada je ruski pisac Vladimir Nabokov predložio univerzalni simbol za osmeh, odgovarajući na jedno pitanje u intervjuu.

Emotikoni su prerasli u emodžije koje Gen Z koristi umesto rečenica i reči.

Ali prvo da vidimo koje su osobine Gen Z, da bismo lakše razumeli kako razmišljaju.

  1. Autentični i jedinstveni

Autentičnost: reč za opisivanje etosa Generacije Z koai se na mrežama ističe jedinstvenošću i nekom vrstom “blizanačkog” govora koji samo oni razumeju, a ako neko ne može da ih razume, njih ne tangira mnogo. Oni su svoji.

  1. Kreativni i samoizražajni

Gen Z sebe vidi kao veoma kreativne, a zasluge idu alatima koje korsite da bi se bolje izrazili. Za njih je TikTok ultimativna platforma na kojoj bolje mogu da izraze kreativnost nego na bilo kojoj drugoj.

  1. Pragmatični i samousmereni

Tradicionalni poslovi su anatema za Generaciju Z. Odrasli su gledajući kako roditelji gube posao, imaju inherentan skepticizam prema „sistemu“ i odbijaju da rade u njemu.

Zahvaljujući tim karakteristikama, komunikacija Gen Z može se lako analizirati kroz TikTok trendove, emodžije i jezik, što su “gradivni blokovi” kulture. Kombinacijom društvenih medija i emodžija oni ostavljaju trag u svetu. Bez obzira da li ste roditelj, brat ili sestra, rođak ili neko ko još pokušava da ih razume, evo početnog vodiča koji će vam pomoći da razumete koje reči, fraze i emodžije Generacija Z koristi, bez ograničenja.

Cheugy: opisuje Milenijalce koji se previše trude da budu u trendu.

No Cap/Capping: Cap je druga reč za laž. Reći „no capping“ znači da ne lažete, ili ako kažete da neko „cap“, onda kažete da laže.

Bop: Kada je pesma ili album zaista dobar.

Drip: seksi ili trendi osećaj za stil.

Ded/


Slične vesti

Da li znaš šta znači…Sajber rečnik (za početnike)

Avatar – ikonica, grafička slika, koja predstavlja određenu osobu u digitalnom okruženju. Avatari mogu da se koriste u video-igricama, forumima,…

Pročitaj

Influenseri kao novi mediji – kako i koliko utiču na medijsku pismenost mladih

Suprotno zakonima današnjice, pop kultura nekada je od zvezda pravila mitove i legende, postavljajući ih na pijedestal. Tek sa novim…

Pročitaj

Jesmo li spremni za Digitalni svet?

Naime, čini se da učenici često znaju više od nastavnika. A, možda je to samo privid? Da li baratanje tehnologijom…

Pročitaj

Poslovi budućnosti – gubimo li u trci sa tehnologijom?

Digitalna revolucija, razvoj interneta, mobilnih tehnologija i veštačke inteligencije promenile su način na koji komuniciramo, radimo i živimo. Upravo iz…

Pročitaj