Bolji Online
Unesi reč za pretragu

Šta je digitalna reputacija i kako da je kreirate sa svojim detetom

Digitalni roditelji koriste razne restriktivne mere za ograničavanje boravka dece na netu. Hajde da vidimo koji su alati prihvatljivi, a da nisu zabrane i ucene.

Digitalna reputacija ne razlikuje se mnogo od reputacije porodice i ličnog imena. Kakvi smo na ulici, u gostima, u školi, na poslu, na javnim mestima, odraz je kućnog vaspitanja i podrazumeva isto i na internetu. Reputacija se dugo gradi, a može se srušiti časkom, jednim nepromišljenim potezom. Zato je važno da strpljivo, pažljivo i s mnogo ljubavi sa decom gradimo reputaciju na internetu.Sve što ostavimo u digitalnom svetu, ostaje u digitalnom svetu zauvek. Svako slovo, komentar, fotka, link, sve što šerujemo i postujemo, komentarišemo, informacione tehnologije čuvaju u sajber svetu i dostupni su svima, iako mi mislimo da nisu. Ako na internetu deca komuniciraju pod pravim imenom i prezimenom, neophodno je da budu pristojni i pažljivi. Učimo ih da svaka reč ima posledicu i da je osnova komunikacije pristojnost jer se tako gradi digitalna reputacija. S vremena na vreme, zajedno guglamo naša imena da bismo kontrolisali svoju i dečju komunikaciju na netu. Kao što ostavljamo utisak na ljude u realnom svetu, tako je i u digitalnom. Digitalni otisak utiče na digitalnu reputaciju. Klinci koriste žargon, skraćenice, strane reči i teško ih je pratiti u komunikaciji jer je ona danas brza i razvija se i menja iz dana u dan. Ali, osnova svake komunikacije je lepa reč. Deca treba da znaju da ostave pozitivan utisak, a roditelji su uzor i autoritet. Kao što nam je super kad nam komšije kažu da su nam deca lepo vaspitana, tako treba da budemo ponosni i kad čujemo od virtuelnih komšija pohvale na račun naših mladunaca.“Profili na društvenim mrežama postali su moderne verzije ličnih dnevnika – možemo da saznamo šta neko voli, koju muziku sluša, gde je (a i šta je) juče imao za ručak, gde se trenutno nalazi. I nije da nismo u stanju da neke misli, događaje ili situacije zadržimo za sebe, već će pre biti da ne želimo. To je u redu, dok god postoji mera. A evo i zašto.Bezbednost, bezbednost, bezbednost! Deljenje velike količine informacija o vašem ličnom životu ne dovodi u pitanje samo ličnu reputaciju, već može biti i opasno, pogotovo za decu i adolescente. Imajte na umu da digitalni trag ne ostavlja samo nešto što objavite na društvenim mrežama. Svaki klik, interakcija, pretraga, skinuta aplikacija, sve ostavlja trag i pomaže da deo vaših ličnih informacija dođe do određene baze podataka”, piše Digitalizuj.meNije teško biti digitalno fin. Evo nekih zlatnih pravila komunikacije, a koja ne podrazumevaju kazne i grdnju. Lepa reč gvozdena vrata otvara, a deci digitalni svet.Učimo ih da poštuju pravila korišćenja telefona i interneta u školi, u ustanovama kulture: telefone gasimo u pozorištu, bioskopu, muzeju, knjižari…Ne pričamo u autobusu, ne koristimo sluške kad prelazimo ulicu. Pre svega, zbog sopstvene bezbednosti, a zatim i jer e važno da poštujemo ljude oko sebe.Roditelji, razvijajte svoje digitalne kompetencije. Od našeg ugleda zavisi i ugled našeg deteta u realnom i u virtuelnom svetu i kvalitet odnosa koji uspostavljaju sa autoritetima i drugarima. U kući promovišemo bezbednu i odgovornu upotrebu interneta. Ličnim primerom, ponašanjem na mrežama, deci pokazujemo koja su ponašanja prihvatljiva: hvala, molim, pravilno napisane rečenice, afirmativni stikeri, mimovi, gifovi, fotke. Bez ružnih i pežorativnih reči.Pratimo dostignuća digitalne tehnologije. Mi smo, uz nastavnike, deci prvi autoritet i svojim primerom pokazujemo odgovornost. Informišemo se, učimo, istražujemo zajedno sa decom. Diskutujemo o ponašanjima drugih članova internet zajednice, podstičemo ih da sami uoče prihvatljivo i neprihvatljivo ponašanje, istražujemo inovativne sadržaje, trudimo se da budemo uključeni u njihov virtuelni život i da steknemo njihovo poverenje tako što nećemo osuđivati loše, već podsticati dobro ponašanje.


Slične vesti

Ko su dobri profesori – pitali smo srednjoškolce

Šta za tebe znači dobar, a šta loš profesor? Maša: Dobar profesor je neko ko razume učenike, ume da objasni…

Pročitaj

Kako funkcionišu društvene mreže u odnosima i vezama među mladima?

1. Da li zapraćivanje na mrežama uvek ima kontekst potencijalnog muvanja? Kosta (21): Uglavnom, ako nije izričito prijateljski odnos od…

Pročitaj

Intervju sa Veseleenom

Svojim humorom i iskrenošću, Veselin Vladimir Zvekić,  jednako privlači pažnju tinejdžera i milenijalaca širom regiona. Autentičano, kroz prizmu duhovitosti, u…

Pročitaj

Popularna igrica uvodi nova pravila – šta roditelji treba da znaju

Kompanija je kreirala novi tip roditeljskog naloga, tako da roditelji/staratelji mogu da nadgledaju aktivnosti dece na internetu i njihove prijatelje.…

Pročitaj