Bolji Online
Unesi reč za pretragu

Ephemeral Content – da li sadržaj zaista nestaje?

Ephemeral Content je termin koji označava vrstu sadržaja na društvenim mrežama koji nestaje nakon određenog vremenskog perioda, kao što su Instagram priče ili TikTok i Snapchat snimci koji se automatski brišu nakon što ih korisnik pregleda. Ali, da li sadržaj stvarno nestaje? Odgovor daje psihološkinja Ana Mirković.

Da li ste se ikada pitali da li taj famozni “nestajući” sadržaj na društvenim mrežama zaista nestane zauvek? E pa, možda i ne baš!

Recimo, Instagram, Facebook i TikTok priče traju samo 24 sata, zar ne? Ali, evo čarolije: neki od tih sadržaja mogu se sačuvati! Na primer, na Instagramu možete dodati priče u “Istaknute priče” na svom profilu, pa će biti tu koliko god želite.

Pak, svaka priča ima dve strane, a ona druga po pravilu je mračna. Screenshot je jedna od njih i stvara se brže nego što kažete “keks”. Tako da, iako je ideja da je sve prolazno, nekad i nije baš.

Kada je reč o deci i društvenim mrežama, valja popričati s njima o pametnom deljenju i šta je prihvatljivo da se vidi i zadrži, a šta ne, kaže psihološkinja Ana Mirković.

Ova vrsta sadržaja postala je veoma popularna, naročito kod dece i tinejdžera, zbog svoje prolaznosti. To što sadržaj nestaje posle nekoliko sekundi korisnike društvenih mreža oslobađa odgovornosti, dok ih podstiče da budu prisutniji i autentičniji u deljenju svojih trenutaka. Takođe, ephemeral content privlači veću pažnju korisnika i stvara osećaj hitnosti. Iako se ovaj sadržaj automatski briše, korisnici bi trebalo da budu svesni da se i dalje može zloupotrebiti ili sačuvati, pa treba biti oprezan prilikom deljenja privatnih ili osetljivih informacija putem ephemeral contenta. Taj sadržaj zauvek ostaje na serverima društvenih mreža, a uvek se može uhvatiti u trenutku emitovanja, makar kamerom drugog uređaja. Ne postoji tajna komunikacija na društvenim mrežama 🙁

U svetu društvenih mreža često se zanosimo idejom da su stvari privremene i da će nestati. Ali, realnost je drugačija. Naši digitalni tragovi ostaju tu negde, zauvek. Zato je veoma važno da budemo pametni i odgovorni kada delimo stvari online. Svi učimo kako da se nosimo sa ovim novim digitalnim svetom i to je proces. Važno je da razgovaramo o tome sa svojom decom i da ih naučimo da razmisle pre nego što kliknu “objavi.” Bez obzira na sve, internet je mesto gde možgu da uče i rastu, samo treba da budu pametni i svesni posledica svojih online aktivnosti.


Slične vesti

Da li znaš šta znači…Sajber rečnik (za početnike)

Avatar – ikonica, grafička slika, koja predstavlja određenu osobu u digitalnom okruženju. Avatari mogu da se koriste u video-igricama, forumima,…

Pročitaj

Influenseri kao novi mediji – kako i koliko utiču na medijsku pismenost mladih

Suprotno zakonima današnjice, pop kultura nekada je od zvezda pravila mitove i legende, postavljajući ih na pijedestal. Tek sa novim…

Pročitaj

Jesmo li spremni za Digitalni svet?

Naime, čini se da učenici često znaju više od nastavnika. A, možda je to samo privid? Da li baratanje tehnologijom…

Pročitaj

Poslovi budućnosti – gubimo li u trci sa tehnologijom?

Digitalna revolucija, razvoj interneta, mobilnih tehnologija i veštačke inteligencije promenile su način na koji komuniciramo, radimo i živimo. Upravo iz…

Pročitaj