Zašto su klinci danas opsednuti modom s početka milenijuma?
Nostalgija vlada modnim ciklusom, ali svaka generacija je drugačija. Dok se Milenijalci drže trendova iz devedestih, Generacija Z pronalazi utehu u ne tako dalekim stilovima ranih 2000-tih.
Rođeni između 1997. i početka 2010. godine, pripadnici Generacije Z su odrasli sa mobilnim telefonom u ruci i brzo se prilagodili novoj tehnologiji i trendovima.
Generacija selfija, TikTok tinejdžeri, ili kako god ih već zvali navikli su da pritiskom na dugme konzumiraju zabavu, društvene medije, modu, umetnost. Sa tim osećajem neposrednosti, mladi ljudi munjevito slave i odbacuju trendove, ubrzavajući cikličnu prirodu mode.
Uske farmerke Milenijalaca, pa čak i njihovu upotreba emodžija koji plaču i smeju se, generacija Zumera smatra skroz arhaičnom. I dok se iskonski Milenijalci uporno drže za uske farmerke, modna i maloprodajna industrija sustiže trendove postavljene na TikToku u realnom vremenu.
Vodeći svetski brendovi izbacili su široke pantalone i farmerke širokih nogavica u skoro svakoj kolekciji za proleće 2021. godine. Ostali modni trendovi koje su oživeli Zumeri uključuju šešire inspirisane devedesetima, smele neonske boje i povratak trenerkama iz ranih 2000-ih.
Obe generacije su se priklonile svojim trendovima podstaknuti nostalgijom, pokazujući kako su se moda i njeno slavljenje prošlosti razvile u izvor eskapizma i udobnosti. Milenijalcima osvrtanje na njihovu adolesenciju devedesetih i estetski znaci tog doba nude osećaj sigurnostii dok se svet nesigurno pomera oko njih.
Studije su pokazale da su Milenijalci skloni određenom riziku, a za modu to znači da bi se radije vratili isprobanom i istinitom trendu, nego da stvaraju sopstveni. Sa druge strane, post-Milenijalci nemaju nikakav problem sa nesigurnostima i kroje modne staze po svom nahođenju, hrabri, smeli, kreativni i zabavni.
Na “arhaičnim” generacijama je da ih podrže i da izađu iz zone komfora, da udahnu život i igraju se kao kada su bili bezbrižni.